יום רביעי, 30 בינואר 2013

אז מי אתה חושב שאתה? בדגש על חושב..



)פוסט אורח מאת שלומי ימיני, פעלולן המילה הכתובה(


בזה אנחנו אלופים, בלחשוב.


מחשבות שלא בהכרח משרתות אותנו, שלא בהכרח עושות לנו טוב והם שם תמיד.
אז רגע.. מאיפה הן באות בעצם? מי אחראי להן? אני? אתה? הוא? הם?
ויקיפדיה: "חשיבה היא פעילות העוסקת במידע הנקלט מהסביבה על ידי החושים או הנשלף מהזיכרון, ובעיבודו או ארגונו מחדש במוח. כמו כן, החשיבה עוסקת גם בתהליכים שונים ליצירת מידע חדש, כמו למשל: הסקת מסקנות".


אוקיי, אז נגיד אני קולט משהו מבחוץ באחד או כמה מחושיי, המשהו הזה עובר למוח לעיבוד ו.. הופה מזל טוב! מחשבה נולדה לה. עכשיו, השאלה היא כזאת, לפי מה המוח מחליט איך לתרגם את המשהו שנקלט מבחוץ למחשבה מסוימת? או לתחושה מסוימת? או לשניהם ביחד? על פי תכנות שנקבע מראש? ע"י מי? ע"י מה שלמדנו מהסביבה? ע"י מה שלימדו אותנו הורינו?

נכתב גם שמחשבות הן תוצאה של מידע הנשלף מהזכרון. איזה מידע? איך הוא הגיע לשם? איך המידע הזה הוגדר? איך מסיקים מסקנות? למה? מה זה קיבעון מחשבתי?

יש לי עוד מלא שאלות על מחשבות. למשל: איך זה שמחשבות כל כך משפיעות על התנהגותנו? ולמה אי אפשר פשוט להיפטר מאלו שלא עושות לנו נעים? ככה פשוט לעשות פוףף.. והן יעלמו מבלי שוב. (אמן!)

טוב אז שמעתי וקראתי רבות על הנושא וכמובן חקרתי את הנושא על בשרי ועדיין חוקר והבנתי קצת, אבל ממש קצת.. וזה מרתק.. מפוצץ ת'מוח, מבלבל, מפתיע, מעצבן, מצחיק, משמח, מדכא, ממלא, מרוקן, מטלטל, מרגיע ועוד ועוד.

אז בחזרה לשאלתנו.. מי אתה חושב שאתה? תשובתי היא.. אתה חושב שאתה מי שאתה חושב שאתה אלא אם כן אתה יודע מי אתה באמת ואז אתה כבר לא חושב.. אתה פשוט אתה! אתה יודע שאתה מי שאתה מאמין שאתה ושיש בידך הכח לבחור בכל רגע מי תהיה.. וזה רק על קצה קצהו של קצה קצהו של המזלג..

אז למה לא לבחור ברגע הזה, בשנייה הזאת להיות אדם חופשי, מאושר, אוהב, שמח, קליל וכו'? למה לא באמת? אז יאללה! טוב הנה בחרתי..! נו.. אז למה אני לא נהיה כזה?! עבדתם עלי?!

טוב עכשיו צריך להסביר.. וזה ארוך..

אז לכו לחקור! כי זה מרתקקק ומתסכל באותה מידה.. ראו הוזהרתם.. !@#$#@!
ולסיום, קטע צפיה אחד מני רבים של אחד האנשים המרתקים והחריפים שיצא לי לשמוע, מומלץ!


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה