יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

סוף טוב, הכל טוב...

כל סוף הוא התחלה של משהו חדש...

נגמר לי הכסף. החסכונות שהיו לי אזלו לאיתם וכרגע אני על האדים האחרונים. בקרוב לא יהיה מנוס, ויהיה עלי ללמוד לחיות לגמרי בלי כסף... :)  האמת שדי למדתי לעשות זאת, ותכף גם אפרט. אבל מה שבטוח זה שדברים ישתנו. או שאצטרך למצוא  מימון או שהמהפכה המוניטרית תתרחש ממש מהר. 

אז איך חיים בלי כסף, או עם מימון ממש  מוגבל?

אז זה מה שגיליתי בחצי שנה האחרונה: 
1. (אם יש אפשרות) לא להשתעבד לשכירות או משכנתא -  לעבור  לגור  עם  ההורים, עם האחים, באוהל, לנדוד ממקום למקום. כל הדרכים כשרות כל  עוד אתה לא מנצל את מירב זמנך כדי לממן את קורת הגג שמעליך. ככה חוסכים המון כסף. אבל לרוב האנשים זה לא אפשרי. לפחות לא בצורת החשיבה הקיימת...

2. תחבורה באופניים ואוטובוסים ולמעט בנסיעות - החזקה של רכב זו ההוצאה  השנייה הגדולה.  גם קטנוע עם הביטוח המפלצתי שלו והתיקונים החוזרים הפך להיות משהו כבד. לכן  החלטתי לוותר על הקטנוע שלי ולעבור  לאופניים. כמה מאות שקלים, ואני מגיע לכל מקום בתל-אביב תוך חצי שעה מקסימום, וגם עושה כושר על הדרך. חורף? אין בעיה, יש חליפת  סערה, וגם ככה מדובר  על  חורף ישראלי.
 זה אומר לוותר על  ניידות מסוימת, תלות באחרים עם  אוטו. אבל סך הכל מגלים מחדש את הסביבה הקרובה. את הפינות השקטות, ואת הדברים החינמיים. וזה מעביר  אותי לסעיף הבא.

3. לבלות  בחינם - יש הרבה בילויים  בעולם הזה שהם  בחינם. ים, פארק, גן-שעשועים, מגרשי ספורט, פעילויות של  מהפכה של אהבה, פעילויות של מקום לשבט בבר-קיימא, מוזיקה, אופניים, שקיעה, זריחה, וגם לשבת עם חברים בבר ובמקום לשתות אלכוהול ולעשן פשוט לשבת ולהנות מהחברה ומהאווירה. זה מותר.
עוד תחביב חינמי ומאוד מגניב  שיצא לי לחוות השבוע נקרא "פארקור". בתרגום מופשט, מדובר ב'שיטה גופנית לא תחרותית, למעבר של כל מכשול שנמצא בדרך, על ידי הסתגלות של התנועות לסביבה'. בקיצור  לקפוץ על כל דבר שנמצא ברחוב ולהפוך את המרחב הציבורי העירוני למסלול מכשולים אחד ענק. מדהים!!! 

                       


הלכנו אני ואחותי ושני חברים להתאמן עם חבר שלמד והתאמן על זה כבר כמה שנים. זה אימון מדהים לראש ולא פחות לגוף. כל השרירים שלי כואבים מהליכות על ארבע וקפיצות על קירות ומדרגות. אבל איזה כיף זה. ממש להפוך לחתול-קופיף. להחזיר לעצמנו יכולות שאבדו עם הזמן, ככל שהפכנו לממוחשבים ומתוכנתים ופחות אנשי גוף.

צא מהכורסא, בוא לשחק

4. אוכל בחינם. טוב זה לא בחינם. אבל אפשר לאכול ממש בזול. קודם כל ברגע שעוברים למגמה טבעונית אז מגלים שקניות של אוכל הופכות להרבה יותר זולות. מוצרי חלב ובשר הם חלק מאוד  יקר ברשימת הקניות שלנו, ולכן זה שהורדתי אותם הוריד ממני הרבה משקל עודף - פיזי, בריאותי, מוסרי, וכלכלי... מומלץ בחום.
חוץ מזה - לאכול טרי, לאכול ביתי, לאכול פשוט. זה מאוד פשוט. כדי לעזור  לנו, הנה קמפיין של עץ בעיר שמעודד צריכה מקומית, חסכנית וסביבתית. ויש כמובן את הדמפסטר דייבינג, כלומר לאסוף שאריות שרשתות מזון וחנויות זורקות. שלמעשה זה הדבר הכי סביבתי שאפשר לעשות, אבל הוא קצת מייגע ולפעמים מגעיל.

זהו לבינתיים בנושא הכלכלי. אני יכול לספר לכם שאני חי על בערך 1200 ש"ח בחודש. 360 הולך כדי לממן את המהפכה. עוד כ-400 על אוכל. עוד 100 לפחות על נסיעות. ושונות - מתנות, חתונות, קנסות. זה אומר שאם אני רוצה לשמר את אורח החיים העכשווי שלי, עלי למצוא דרך להשיג כ-1200 ש"ח בחודש. רצוי בלי לשלם מיסים. אם יש  לכם רעיונות לעבודות זמניות מעניינות אשמח לשמוע.

דבר נוסף שמסתיים זו השנה הזו -2012

מה הולך לקרות? לא ברור. יש המון תאוריות שונות ומשונות. אפוקליפטיות ואוטופיות.
היפוך קטבים, חושך לשלושה ימים, קיצור של הזמן, קפיצה תודעתית של חלקנו למימד אחר, התיישרות עם מרכז הגלקסיה. תאוריות מענינות ומרתקות. כדאי לקרוא קצת לפני שהתאריך מגיע. והכי  חשוב לזכור שכדאי להיות ביחד עם אנשים אהובים. זה תמיד תופס, גם אם כלום לא יקרה...

למי שלא מכיר בכלל על מה מדובר, אספר בקצרה שעל פי לוח השנה של המאיה, וגם על פי תרבויות נוספות בעולם, מדובר על ה-21.12.12 שזה היום הקצר בשנה, שבו אמור להסתיים עידן של כמה אלפי שנים, ולהתחיל עידן חדש.

אני בעד!!



אז לגבי סוף עידן ועידן חדש,
כבר כתבתי מה אני רוצה  שישתנה בעולם בפוסטים קודמים.

ומה אני מאחל לעצמי עם תחילתו של עידן חדש?

  • שאלמד לאהוב יותר את אלו שלא מסכימים איתי, את אלו שמאתגרים אותי.
  • שאלמד להיות כנה עם עצמי ועם הסובבים אותי לגבי רצונותי האמיתיים, לא לשקר לעצמי, לא להשלות את עצמי.
  • להיות סובלני, ולהיות שקט, להתמיד ולדבוק בדרך שבה אני הולך.
  • להיות מסוגל למקד את המחשבות, להיות בתודעת בעד, לתת לדמיון לפרוח.
  • להיות במודעות לגוף ולנשימה. כמה שיותר  עד שזה כבר יהיה חלק אינטגרלי מההוויה.
  • לפתח יכולות על - טלפתיה, חלימה, טנטרה.
  • לשמור על הומור - הכל משחק, הכל טיול, הכל זה חלק מהחיים, והם מאוד הזויים ומשעשעים.
  • לזכור שאני חופשי. כולנו חופשיים. אם נרצה...




                  

2 תגובות: