יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

אז מה התוכנית?


הרבה אנשים שואלים אותי, אוקיי, מהפכה, מגניב...
אבל מה אתה רוצה? מה המטרה שלך? איך תדע שהצלחת?

היו לי כמה תוכניות. יש עוד מלא רעיונות ודברים שקורים. אבל וואלה, לא יודע מה התוכנית שבאמת תצליח....


האמת היא שאין לי תוכנית, יש לי רק חלום (וזה לא לקנות למישהי יהלום)...





יש לי חלום שאף אדם לא ימות מרעב.

בתור התחלה אפשר לדרוש שהמזון שנזרק היום ברשתות המזון ובמוסדות המדינה, רק כדי לשמור על מחירים רווחיים ועל תקנות תברואה מטופשות, יחולק לאנשים רעבים...



יש לי חלום שבעלי-חיים ובני-אדם יחיו אלו לצד אלו ללא פחד ושעבוד ואכזריות.

בתור התחלה הייתי רוצה לראות את הקופים בחוות מזור משוחררים, ואת מגמת הטבעונות בארץ ובעולם הולכת וגדלה.



יש לי חלום שישראלים ופלשתינים יחיו בשלום, שנתחתן זה עם זה אם בא לנו, שנלך לאן שאנחנו רוצים בלי לפחד, ובלי להיות חמושים מכף רגל ועד ראש,  ושנבחר  באיזה מסורת דתית שאנחנו רוצים.

אפשר להתחיל בלהעניק זכויות אזרחיות שוות לכל התושבים בישראל ופלשתין, ולדאוג שהילדים של כולם ידעו לדבר גם עברית וגם ערבית.



יש לי חלום שהילדים שיהיו לי יזכו לחינוך לערכים, לאהבת הזולת, ליצירה ולחופש ללמוד את מה שהם באמת אוהבים.

אפשר להתחיל עם הUNSCHOOLING של תנועת החינוך הביתי.



יש לי חלום שהממשלה תהפוך להיות ה"משרתיה" , ונציגי הציבור באמת יפעלו מתוך תחושת שירות למען הכלל ולא מתוך אינטרסים צרים ומשחקי כוח.

אפשר להתחיל בלקחת יותר מעורבות בעניינים הציבוריים.



טוב אז יש התחלות...
אבל איך מגשימים את החלומות הגדולים האלו?

אני לא יודע.
הם לפעמים נראים גדולים מדי. לא ריאלים. לא ממוקדים.
אבל כאלו הם חלומות. הם מעורפלים. נעים בין מציאות לדמיון. בלי סוף והתחלה ברורים.
ונראה לי שמישהו חכם אמר פעם שרק אלו שמעיזים לחלום הם גם אלו שבסוף מגשימים.

לפני בערך 120 שנה, בחור נחמד קוראים אותו הרצל, העיז לחלום על מדינה ליהודים.
לפני בערך 100 שנה, זוג אחים קוראים אותם רייט, העיזו לחלום על לעוף בשמיים.
לפני בערך 50 שנה, כומר נחוש קוראים אותו קינג, העיז לחלום על שוויון זכויות אזרחי לשחורים בארצות הברית.

האנשים האלו גם נקטו עמדה ועשו. הם הלכו כל ימי חייהם בדרך שלהם..

אני קטונתי, עוד לא עשיתי דבר. אין לי לא תוכנית ולא מטרה ברורה.
אבל הדרך שלהם והתעוזה שלהם עוררו בי השראה, ואני מעז גם לחלום.

את החלומות האלו אני לא יכול להגשים בעצמי.
זה לא כמו לעשות קריירה או להקים משפחה. זה גדול ממני.

אבל אם לעוד אנשים יש את אותם חלומות, אז אולי לחלקנו גם יש  תוכניות להגשים אותם.
אולי ביחד יהיה אפשר לעשות משהו ולהניע שינוי כיוון, כי כרגע נראה שאנחנו רק הולכים ומתרחקים מהחלום.

אז אם במקרה יש לכם איזה רעיון טוב, או תוכנית עסקית ממש טובה, או פשוט הרבה זמן או כסף שבא לכם להשקיע לטובת הגשמת החלומות המשותפים שלנו, אל תתביישו, דברו, שתפו, זה תלוי רק בנו.

אם נרצה...

      

נ.ב. שיניתי את ההגדרות של הבלוג ואני מקווה שעכשיו תוכלו להגיב, אז תרגישו חופשי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה